patari.org Αρχική σελίδα patari.org
Χώρος συζήτησης της πατριωτικής αριστεράς
 
 Συχνές ΕρωτήσειςΣυχνές Ερωτήσεις   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Κατάλογος ΜελώνΚατάλογος Μελών   Ομάδες ΜελώνΟμάδες Μελών   ΕγγραφήΕγγραφή 
 ΠροφίλΠροφίλ   Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση 

ΕΝΑΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΖΙΜΗ ΠΑΝΟΥΣΗ

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    patari.org Αρχική σελίδα -> Πολιτική συζήτηση
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
ΣΤΕΦΟΣ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 14, 2018 12:15 am    Θέμα δημοσίευσης: ΕΝΑΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΖΙΜΗ ΠΑΝΟΥΣΗ Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Έφυγε από την ζωή σήμερα ο "Τζιμάκος". Έτσι, με το μικρό του όνομα τον αποκαλούσε η πλειοψηφία του κόσμου, αναδεικνύοντας την "οικειότητα" που ένοιωθε απέναντί του. Και αυτό είναι μία αναμφισβήτητη αλήθεια. Παρόμοια τιμή (γιατί περί αυτού πρόκειται) γνώρισε μόνο ο Θανάσης Βέγγος.

Ναι, ο Πανούσης αγαπήθηκε από τον κόσμο, ακόμα ( και αυτό είναι το σημαντικότερο) και από όσους διαφωνούσαν μαζί του. Έπαιξαν ρόλο σ' αυτό η μοναδικότητα του στίχου και της μελωδίας των τραγουδιών του; Οι ιδιοφυείς ατάκες και οι αυτοσχεδιασμοί που σκάρωνε πάνω στο πάλκο όταν ξετύλιγε κάθε φορά τα κείμενά του; Ίσως όλα αυτά μαζί. Συνδεδεμένα όμως με το κυριότερο στοιχείο που τον χαρακτήριζε. Με το ότι από την αρχή αυτής της πολυδιάστατης καριέρας του μέχρι σήμερα το μεσημέρι (σε αντίθεση με αρκετούς άλλους "αριστερούς" συναδέλφους του) έμεινε ο ίδιος και απαράλλαχτος. Ο Γνωστός Τζιμάκος.....

Σαν αποχαιρετισμό παραθέτουμε την τελευταία συνέντευξη που έδωσε σε τηλεοπτικό σταθμό της Θεσσαλονίκης λίγο καιρό πρίν, όταν είχε ανεβεί για μία μικρή σειρά παραστάσεων.....

https://youtu.be/RBs08JAnKdU?t=25
Επιστροφή στην κορυφή
Obelix



Συμμετέχουν: 08 Δεκ 08
Δημοσιεύσεις: 2345

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 14, 2018 12:37 am    Θέμα δημοσίευσης: Όχι τόσους επαίνους... Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Ο "Τζιμάκος" ήταν διασκεδαστικός. Και ισοπεδωτικός - εντός ή εκτός εισαγωγικών.

Όμως ήταν και ΝΤΑΒΑΤΖΗΣ. Δεν ξέρω πώς αλλιώς είναι δυνατόν να χαρακτηριστεί κάποιος, στο θέαμα του οποίου (που παρουσιαζόταν στον "Μύλο", Άνω Πατήσια, 1997) το πρώτο που εμφανιζόταν ήταν μία ΟΛΟΓΥΜΝΗ ΚΟΠΕΛΛΑ, ανατολικοευρωπαία, να διασχίζει όλη την αίθουσα. Στην οποία συνωστίζονταν πάνω από 500 θεατές...

Αφήνω κατά μέρος το πόσα ΟΙΚΟΝΟΜΟΥΣΕ κάνοντας τον "επαναστάτη", δεδομένου ότι δεν γνωρίζω λεπτομέρειες. Είχε ουσιαστική διαφορά, π.χ. από τον Νταλάρα;

_________________
ILS SONT FOUS, CES AMERICAINS!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Αντιαμερικανος
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Ιαν 14, 2018 5:02 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Εδω η διαφορα
http://www.documentonews.gr/article/h-lith-anakoinwsh-toy-kke-kai-h-katioysa-toy-panoysh-video
Επιστροφή στην κορυφή
ΣΤΕΦΟΣ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 15, 2018 4:54 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: Όχι τόσους επαίνους... Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Συγνώμη "Obelix", αλλά όσο και να μην "γνωρίζεις λεπτομέρειες" όπως γράφεις, το να συγκρίνεις τον Τζιμάκο με τον Νταλάρα σαν χαρακτήρες και σαν γενικότερη παρουσία που είχαν και οι δυό τους, είναι επιεικώς αυτό που λένε "εκτός τόπου και χρόνου". Ο "Αντιαμερικάνος" στην συμβολική απάντηση που σου δίνει πιο πάνω με κάλυψε, αλλά νομίζω ότι με την ευκαιρία θα πρέπει να διευκρινιστούν κάποια πράγματα που αφορούν το φαινόμενο Τζίμης Πανούσης, όσο και τα βασικά στοιχεία που τον ξεχώριζαν από τους άλλους καλλιτέχνες....

Το μόνο κοινό σημείο που θα μπορούσε να βρεί κάποιος για να τους συγκρίνει από καλλιτεχνική και μόνο άποψη, είναι η μουσική. Γιατί και οι δύο, εκτός από τραγουδιστές, υπήρξαν και πολύ καλοί μουσικοί. Ο Πανούσης, μπορούσε με την ίδια άνεση να παίξει όλα τα βασικά έγχορδα όργανα που έχει μία ροκ μπάντα, κάτι που χαρακτηρίζει όλους όσους από νεαρή ηλικία συμμετείχαν για πολλά χρόνια σε ροκ συγκροτήματα. Την ίδια στιγμή, και ο Νταλάρας είναι επίσης ικανός να παίξει πολύ καλά και με την ίδια άνεση όλα τα λαϊκά όργανα.

Από εκεί και πέρα, ανάμεσά τους υπήρξε χάος. Ο Νταλάρας από τότε που άρχισε να γίνεται γνωστός επί χούντας ήταν και παρέμεινε μέχρι σήμερα το αγαπημένο παιδί του κατεστημένου. Σε ένα κατεστημένο στο οποίο συμμετείχε και ο ίδιος με τις "υψηλές του γνωριμίες", και τις ανάλογες συναναστροφές, και με καλλιτεχνικές συνεργασίες οι οποίες ξεκινούσαν από την κοινή παρουσία με απλούς ρεμπέτες, μέχρι την συναυλία που έδωσε συνοδευόμενος από την κρατική ορχήστρα του Ισραήλ στο Τελ - Αβίβ. Ο Νταλάρας έχει αναπτύξει σε υπέρτατο βαθμό αυτό που λένε "δημόσιες σχέσεις" φροντίζοντας πάντοτε να είναι και με τον αστυφύλακα, αλλά και με τον χωροφύλακα. Αυτό ακριβώς άλλωστε το υποκριτικό στοιχείο το οποίο τον χαρακτηρίζει σε όλες τις ενέργειές του, είναι που χτυπούσε συνέχεια ο Τζιμάκος. Το αποκορύφωμα αυτής της υποκρισίας; Τον αποχαιρέτησε εχθές, ευχόμενος καλό ταξίδι!. Το ίδιο είχε κάνει και όταν πέθανε ο Ρασούλης. Του είχε στείλει...στεφάνι. Σε δύο ανθρώπους που όσο ζούσαν τους είχε τρελάνει στις μηνύσεις. "Μεγαλόψυχη στάση μπροστά στον θάνατο" θα μπορούσε να πεί κάποιος. Ανάλογα με το πώς σκέφτεται ο όποιος ....κάποιος λέω εγώ.....

Ο Πανούσης ήταν το ακριβώς αντίθετο από τον Νταλάρα. Εκτός από την αναγκαστική σχέση που είχε από την εποχή που ξεκίνησε με τις δισκογραφικές εταιρίες και τους όποιους ιδιοκτήτες μαγαζιών, δεν έδειξε να έχει αναπτύξει κάποιες "άλλου είδους σχέσεις" με εκπρόσωπους του κατεστημένου. Οι όποιες καλλιτεχνικές συνεργασίες του άρχιζαν και τελείωναν στους εκάστοτε μουσικούς που τον πλαισίωναν. Είχε βγάλει λεφτά σε όλο το διάστημα της καριέρας του; Σίγουρα είχε βγάλει, και μάλιστα πολλά. Αυτό που έβγαζε στον κόσμο, "πούλαγε". Αυτή είναι η αλήθεια. Ωστόσο ο Πανούσης όλα όσα έκανε και έλεγε, τα έκανε επειδή τα πίστευε. Το ίδιο πίστευε και ο κόσμος που γέμιζε πάντοτε ασφυκτικά τα μαγαζιά που τραγουδούσε.

Ο Τζιμάκος δεν ήταν πολιτικοποιημένος με την ουσιαστική έννοια του όρου όπως ίσως πολλοί είχαν πιστέψει. Η πολιτική σκέψη του δεν ξέφυγε ποτέ από αυτήν του γενικά αναρχοαυτόνομου αντιεξουσιαστή που ήταν από νεαρός. Μία σκέψη γενικής αντίθεσης με το αστικό κράτος και το όποιο κατεστημένο "αριστερό" και δεξιό, αλλά μέχρι εκεί. Του έλειπε η πολιτική συνέπεια. Σε αντίθεση με τον Νικόλα τον Άσιμο, ο οποίος υπήρξε πραγματικός αναρχικός με αρχές, οι οποίες και καθόρισαν τελικά την στάση του απέναντι στην ζωή. Από το στόμα του Τζιμάκου, μπορούσες να ακούσεις τα πάντα. Από την πιο επαναστατική ατάκα, μέχρι την πλέον συντηρητική. Του άρεσε να δείχνει τα αχαμνά του σε κάθε μορφή εξουσίας, και σε κάθε αστικό θεσμό. Την ίδια στιγμή στάθηκε μακριά από όλα τα πολιτικά κόμματα. Αυτόν τον νεαρό αναρχοαυτόνομο έβγαζε από μέσα του κάθε φορά στα τραγούδια και στις παραστάσεις του. Και αυτή ακριβώς την γνησιότητά του κατανοούσε και είχε αγαπήσει ο κόσμος. Μαζί φυσικά με το απαράμιλλο όσο και καταλυτικό του χιούμορ. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι το "κοινό του" προερχόταν στην κυριολεξία από όλα τα κοινωνικά στρώματα.

Ωστόσο επαναλαμβάνω. Η συνέπειά του έγκειται ακριβώς σε τούτο εδώ. Σαν Τζιμάκος ξεκίνησε, και έτσι τελείωσε.....


Σαν επίλογο παραθέτω την επιστολή παραίτησής του στον διοικητή της Τράπεζας που δούλευε νεαρός. Και είναι σαν να την διαβάζει σε μία από τις τελευταίες παραστάσεις του.....

«Κύριε Διοικητά,
Λαμβάνω την τιμήν να παρακαλέσω Υμας όπως εγκρίνητε την παραίτησιν μου εκ της Τραπέζης δια τους…
κάτωθι αναφερόμενους λόγους:
1) Παρότι είμαι ταλαντούχος ηθοποιός αρνούμαι να συνεχίσω να παίζω τον ρόλο του υπαλλήλου στη μεγάλη φίλη του Ελληνικού λαού την Εθνική Τράπεζα. Όπως λέμε π.χ Εθνικό Θέατρο, Εθνική Πινακοθήκη, Εθνικοσοσιαλισμός κ.λ.π.
2) Η μέχρι τώρα προνομιούχα εργασία μου εις την Διοίκησιν της Έθνικής Τράπεζας στο τμήμα Συμφωνιών Ανταποκριτών Εξωτερικού δεν ήταν πάρα ένας ρόλος κομπάρσου στην καλοστημένη παράσταση των μεγαλοκεφαλαιούχων μετόχων πάνω στην πλάτη του Ελληνικού λαού. Για λεπτομέρειες βλέπε γερή πολιτική ανάλυση Αντρέας Παπανδρέου, Χαρίλαος Φλωράκης, Ερυθρές Ταξιαρχίες κ.λ.π.
3) Δεν ξέρετε πόσο θα σταναχωρηθώ που θα σταματήσω να συμφωνώ με εκατοντάδες πανέμορφους αριθμούς επί 8 ώρες ημερησίως και να αμοίβωμαι τόσο πλουσιοπάροχα με το υπέρογκο ποσό των Δρχ. 10.683.– μηνιαίως.Δυστυχώς όμως μου λέιπει το μεγαλύτερο προσόν για ένα τραπεζουπάλληλο. Που πας κύριε χωρίς μέσον;
4) Δεν κάνατε δεκτή αίτηση μου για άδεια άνευ αποδοχών πράγμα που δεν με απασχολεί και πολύ διότι ο πατέρας μου είναι βασικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας και όποτε θελήσω μπορώ να επανέλθω κατόπιν βεβαίως αδιάβλητου διαγωνισμού και
5) Αρνούμαι να είμαι μισθωτός σκλάβος. Μπράβο ρε μάγκα!»
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκέπτης






ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 15, 2018 7:26 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Πανούσης για Τσίπρα: «Το παλικάρι είναι προβληματικό…»
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκέπτης






ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 15, 2018 7:37 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Τ. Πανούσης - Ο Στάλιν σκέφτεται για σένα στο Κρεμλίνο
Επιστροφή στην κορυφή
vngelis



Συμμετέχουν: 28 Νοέ 08
Δημοσιεύσεις: 4169

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 15, 2018 9:01 pm    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

2 Night Show Πανουσης

https://www.youtube.com/watch?v=CDU1Dh4gdJU
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Επίσκεψη στην ιστοσελίδα του Συγγραφέα
Obelix



Συμμετέχουν: 08 Δεκ 08
Δημοσιεύσεις: 2345

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Δευ Ιαν 15, 2018 11:40 pm    Θέμα δημοσίευσης: Ορισμένες απορίες: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Προς τον ΣΤΕΦΟ:

Να συμπεράνω ότι, κατ' εσέ, ο "Τζιμάκος" ήταν κάτι άλλο και όχι επιτήδειος ΕΜΠΟΡΟΣ, όπως ο Νταλάρας, με την διαφορά ότι είχε επιλέξει ως αγοραστικό του κοινό εκείνους που "μάσαγαν" από "αναρχικά" και "ανατρεπτικά"; Γεμίζοντας απλά το κενό που άφηνε ο (κάθε) Νταλάρας, ο οποίος είχε στο μεταξύ "πιάσει πόστα" στο κοινό των ορθόδοξων ΚΚΕδων και ΠΑΣΟΚων της 10ετίας του '70 και '80, αρχικά, και μετά όπου τον συνέφερε καλύτερα; (Ο "Τζιμάκος", σίγουρα, δεν μπορούσε από το κοινό που είχε εξοριστεί αρχικά να μεταπηδήσει σε άλλο, όπως ο Νταλάρας που, από το "επαναστατικό μαρξιστικό" το γύρισε άνετα στο "εθνικιστικό" κατά το δεύτερο ήμισυ της 10ετίας του '90, με τα τραγούδια για την Κύπρο και τον Τάσο Ισαάκ.)

Από τις πολυάριθμες μηνύσεις που του είχε κάνει ο Νταλάρας - και όχι μόνον αυτός - ΠΟΣΕΣ τον έστειλαν στην φυλακή; ΠΟΣΕΣ, αντίθετα, του χρησίμευσαν για να τον ΔΙΑΦΗΜΙΣΟΥΝ ως "αναρχικό" και "ανατρεπτικό";

ΤΙ ποιόντος άνθρωπος είναι κάποιος που παρουσιάζει ΓΥΜΝΕΣ ΚΟΠΕΛΛΕΣ σε ακροατήρια 500 και άνω ατόμων;

_________________
ILS SONT FOUS, CES AMERICAINS!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκέπτης






ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 16, 2018 12:08 am    Θέμα δημοσίευσης: Re: Ορισμένες απορίες: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Obelix έγραψε:
Προς τον ΣΤΕΦΟ:
ΤΙ ποιόντος άνθρωπος είναι κάποιος που παρουσιάζει ΓΥΜΝΕΣ ΚΟΠΕΛΛΕΣ σε ακροατήρια 500 και άνω ατόμων;



πατήστε, πάνω στην φωτογραφία, με το αριστερό πλήκτρο του ποντικιού, για να μεγαλώσει

Ασε, obelix, τα είδαμε και τα δικά σου ... Very Happy
Επιστροφή στην κορυφή
ΣΤΕΦΟΣ
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Ιαν 16, 2018 7:10 pm    Θέμα δημοσίευσης: Re: Ορισμένες απορίες: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

"Obelix" επιμένεις να συγκρίνεις τον Πανούση με τον Νταλάρα, στηριζόμενος στην γνωστή θεωρία του νομίσματος με τις δύο όψεις. Δικαίωμά σου να πιστεύεις ότι θέλεις, πάρε όμως και την γνώμη του ίδιου του....νομίσματος, το οποίο και στις δύο όψεις με κεφαλαία γράμματα γράφει... ΝΤΑΛΑΡΑΣ. Από άποψη νοοτροπίας, αχαλίνωτου και κυνικού αριβισμού, δεν υπάρχει ανάλογο φαινόμενο σε παγκόσμιο επίπεδο......

Ας πάμε παρακάτω όμως. Ονομάζεις τον Πανούση "επιτήδειο έμπορο", παραβιάζοντας ανοικτές πόρτες. Όλοι οι καλλιτέχνες, από την στιγμή που δέχονται να μπούνε στο παιχνίδι των διάφορων εταιριών, άρα και της αγοράς, εμπορεύονται αυτό που πουλάνε. Αυτός είναι και ο λόγος που στο πιο πάνω σχόλιο μου, ανέφερα το παράδειγμα του Νικόλα του Άσημου. Ο οποίος σαν τραγουδοποιός, δεν είχε λιγότερο ταλέντο από πολλούς άλλους "φτασμένους" συναδέλφους του. Ωστόσο δεν θέλησε ποτέ να μπεί στο "παιχνίδι". Και ήταν αυτή η προσωπική του στάση που τον ξεχώρισε απ' όλους....

Ο Πανούσης δεν "επέλεξε το κοινό του" όπως άστοχα αναφέρεις. Το "κοινό" είναι εκείνο που επέλεξε τον Πανούση. Αυτή είναι η διαφορά. Και τον επέλεξε, επειδή σε ολόκληρη την πορεία του, διαπίστωσε ότι δεν στηρίχτηκε ποτέ σε κανένα κόμμα, σε καμία κυβέρνηση, και δεν συμμετείχε σε συναυλίες διοργανωμένες από κάθε είδους "συλλογικότητες". Αντίθετα, με τον δικό του γνωστό τρόπο τα έριχνε σε όλους, χωρίς να "χαρίζεται" σε κανένα. Αλήθεια, - αφού όπως λες - "έκανε εμπόριο πουλώντας αριστεριλίκι", (άρα ήταν πολύ προσοδοφόρο!) γιατί δεν τον μιμήθηκε ποτέ κανένας άλλος; Να σου πώ εγώ γιατί; Επειδή όλοι είναι χεσμένα άντερα, και δεν έχουν τα κότσια να πούνε ούτε μια λέξη. Ποιός σου είπε επίσης ότι δεν μπορούσε άμα ήθελε να αλλάξει κοινό; Άντε να ρωτήσεις τον Σαββόπουλο, που σήμερα μιλάει πιο ηλίθια ακόμα κι' από τον Γεωργάκη τον Παπανδρέου, και θα σου πεί αμέσως "τον τρόπο"..

Πάμε τώρα στο "μέγιστο των επιχειρημάτων σου", με βάση το οποίο τον ονόμασες και νταβατζή!!. Πρώτα - πρώτα μία κοπέλλα παρουσίασε γυμνή, και όχι κοπέλλες όπως γράφεις. Την έχω δεί κι' εγώ την επίμαχη παράσταση, και σε πληροφορώ ότι σοκαρίστηκα και εξοργίστηκα ίσως και περισσότερο από εσένα. Το έγραψα και στο προηγούμενο σχόλιό μου. Από τον Τζιμάκο μπορούσε ν'ακούσει κανείς και να δεί τα πάντα. Από την πιο επαναστατική ατάκα μέχρι την μεγαλύτερη αντιδραστική κοτσάνα. Αυτός ήταν. Εκείνο που παρουσίασε τότε, περιείχε ξεκάθαρο πολιτικό μήνυμα. Κατά την γνώμη του φυσικά. Ήταν η εποχή (μέσα στην 10ετία του 90) που είχε καταρρεύσει η Σοβιετική Ένωση. Ο Πανούσης - όπως όλοι οι μικροαστούληδες ( εδώ ο Σάββας Μιχαήλ είχε πεί ότι ξεκίνησε η πολιτική επανάσταση στην ΕΣΣΔ) - "ερμήνευσε" το γεγονός σαν "θετικό", αδυνατώντας να σκεφτεί τα ....επακόλουθα. Στο πρόσωπο της κοπέλλας, την οποία όντως ξεφτίλιζε εκείνη την στιγμή, θαρρούσε σαν ανεγκέφαλος αντιεξουσιαστής, ότι ξεφτίλιζε την... γραφειοκρατία. Αυτός ήταν ο Τζιμάκος. Ικανός για το καλύτερο, αλλά και για το χειρότερο. Ωστόσο με καμία δύναμη δεν μπορεί αυτή η κακόγουστη χοντράδα του, να τον εξισώσει με τους νταβατζήδες, ή ακόμα χειρότερα με τον.... Νταλάρα....

Νομίζω όμως ότι την σκίσαμε αρκετά την τρίχα στα 16. Υπάρχουν κι'άλλα σοβαρότερα θέματα με τα οποία θα πρέπει να ασχοληθούμε. Εγώ ότι είχα να πώ το είπα, και δεν πρόκειται να επανέλθω.....
Επιστροφή στην κορυφή
Obelix



Συμμετέχουν: 08 Δεκ 08
Δημοσιεύσεις: 2345

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 17, 2018 2:04 am    Θέμα δημοσίευσης: Περί καλιτεχνών: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Προς τον Στέφο:

Κάνεις λάθος αν νομίζεις πως εξομοιώνω τον Πανούση με τον Νταλάρα. ("Σύγκριση" σίγουρα κάνω - όπως και εσύ.) Ίσα - ίσα νομίζω ότι γίνεται σαφές από το κείμενό μου ότι τους διαχωρίζω. Αναφέρθηκα στο διαφορετικό κοινό που είχε ο καθένας και στους διαφορετικούς δρόμους που ήταν αναγκασμένος να πάρει ο καθένας για να κρατήσει το κοινό αυτό. Ένας που έβαζε το σφυροδρέπανο στην γαλανόλευκη στην θέση του σταυρού, ή που εμφανιζόταν να τραγουδάει ποζάροντας ως "εσταυρωμένος", δεν θα μπορούσε ποτέ να το γυρίσει σε "ελληνοορθοδοξία" όπως ο Νταλάρας και ο Σαββόπουλος την περίοδο που αυτά άρχισαν να πουλάνε καλά.

Όσον αφορά την συμμετοχή του Πανούση - όπως και του Νταλάρα - στο σύστημα μέσα από την συμμετοχή στις εταιρείες, εδώ, αν καταλαβαίνω καλά, τους εξομοιώνεις εσύ. Και εγώ προσυπογράφω όσα εκτιμάς.

Ο Πανούσης δεν στηρίχτηκε ποτέ σε κανένα κόμμα. Σύμφωνοι. Αλλά ούτε και ο Σαββόπουλος. Δεν παρέλειπε να "δουλέψει" ακόμα και το ΚΚΕ εσ. στο οποίο αρκετοί θεωρούσαν ότι ανήκε. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ήταν και ίδιος με τον "Τζιμάκο". Σε μια εποχή που οι αληθινοί αγωνιστές ζητούσαν ακούσματα σαν αυτά που καπηλευόταν ο Νταλάρας και οι όμοιοί του ("στην Αθήνα μες το κέντρο φύτρωσε καινούργιο δέντρο") ο Διονύσης έγραφε στο στυλ: "Παρατάτε την κομματική πειθαρχία και την σκληρή πολιτική και κάντε έρωτα". (Παράδειγμα: "Πάμε για κει με έναν πυροβολισμό - η αγάπη δουλεύει για τον σοσιαλισμό", "Έλα χωρίς πολιτικούρες όχι στον μανιφέστων τις κλεισούρες, αλλά σε κείνο κει το μπαρ που ξενυχτάει"...και τόσα άλλα.) Κατάλληλα για μικροαστούς από εύπορη οικογένεια, αλλά σε καμία περίπτωση για αναρχομαλλιάδες ή και αληθινούς αναρχικούς. Εύκολα ο Διονύσης πέρασε από τέτοια ακούσματα σε "ορθοδοξία και ξερό ψωμί", για να φτάσει στην ανοιχτή στήριξη της Ε.Ε. Ο "Τζιμάκος" πώς θα μπορούσε να κάνει το ίδιο;

ΑΠΟ ΠΟΥ ΚΑΙ ΩΣ ΠΟΥ "δεν τον μιμήθηκε κανένας άλλος" (τον "Τζιμάκο") στο να "πουλάει αριστεριλίκι"; Ίσα - ίσα: "Αριστεριλίκι" πουλούσε ο Νταλάρας με το "καινούργιο δέντρο", το "Πάγωσε η τσιμινιέρα", κλπ. Και όχι μόνον αυτός αλλά μια πλειάδα ατόμων (π.χ. Μικρούτσικος, Δημητριάδη, Αφροδίτη Μάνου) εκ τον οποίων άλλοι εξελίχτηκαν όπως ο Νταλάρας, και άλλοι (π.χ. Λοίζος) πέθαναν στην ψάθα. Αυτό που πουλούσε ο Πανούσης δεν ήταν "αριστεριλίκι" αλλά (πεποιημένο) "αναρχιλίκι". Τρέλα πουλούσε ο άνθρωπος, σε όλα και για όλα. Και από κάτι τέτοιο δεν περνάς σε ό,τι απαιτεί το σύστημα από το '90 και μετά. Ή συνεχίζεις με το ίδιο ακροατήριο (ή ένα παρόμοιο που εξακολουθεί να υπάρχει) ή τα παρατάς και χάνεσαι από το προσκήνιο.

Ο Άσημος ήταν άλλη περίπτωση. Αληθινός αναρχικός. Πίστευε αυτά που έγραφε.

Όσο για την επιλογή του κοινού από τον καλλιτέχνη, ή το αντίστροφο, ο "Τζιμάκος" - όπως ο κάθε καλλιτέχνης - επέλεξε τα ακούσματα που θα πουλούσε και με αυτό τον τρόπο επέλεξε και το κοινό που θα τον προτιμούσε. Με αυτά που έγραφε ήταν από μιας αρχής βέβαιο πως δεν θα τον επέλεγε κανένας που ανήκε στην ΚΝΕ, όπως και κανένας που ανήκε στην εκκλησία. Για όσους ανήκαν στην ΚΝΕ, ο Νταλάρας, ο Μικρούτσικος, και οι όμοιοί τους είχαν πιάσει από καιρό "τα καλά πόστα". Όπως ξεκίνησε ο Πανούσης, αναγκάστηκε και να μείνει.

Για να κλείσουμε το θέμα (όντως είπαμε πολλά): Ήθελα να ήξερα ΑΠΟ ΠΟΥ βγαίνει ότι ο "Τζιμάκος" παρουσίαζε την γυμνή κοπέλα έχοντας κατά νου...πολιτικό συμβολισμό, σαν αυτόν που περιγράφεις. Αυτή η "ερμηνεία" εμένα - με το συμπάθιο! - μου φαίνεται...κουφάλα πολλών κυβικών, αντάξια των όσων κατέβαζε και ξεφούρνιζε ο καλλιτέχνης που εξετάζουμε. Εκτός αν το είχε πει ο ίδιος. Για να "δουλέψει" το σύμπαν - κατά την ταπεινή μου γνώμη...

Να μην ξεχάσω: Όντως μία κοπέλα εμφανιζόταν στον "Μύλο". Αυτό είναι λιγότερο "νταβατζιλίκι" από το να εμφανίζονταν δύο ή περισσότερες; Και είναι γνωστό ότι σε καμία άλλη παράστασή του δεν επαναλήφθηκε παρόμοιο θέαμα;

_________________
ILS SONT FOUS, CES AMERICAINS!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
επισκέπτης
Επισκέπτης





ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Ιαν 17, 2018 11:27 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

"Δρυός πεσούσης, πας ανήρ ξυλεύεται!" Κι ο Έλληνας Λένιν να ήταν, κάποιος θα έβρισκε ράμματα για τη γούνα του για να βγάλει για τη δική του (του γράφοντος) εξιλέωση. Μην το κουράζετε περισσότερο. Δεν ωφελεί κανέναν και σε τίποτε.
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    patari.org Αρχική σελίδα -> Πολιτική συζήτηση Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Hellenic (Greek) by Alex Xenias - Διορθώσεις:Αλφόνσος Πάγκας